Naujienos

Maisto vagonėlių kultūros fenomenas ir verslo sėkmė

2019 balandžio 15

Maisto vagonėliai pasaulyje populiarūs jau ne vieną dešimtmetį, o pastaruoju metu vis daugiau jų galima pamatyti ir Lietuvoje. Tai ne tik vieta greitai ir skaniai pavalgyti bet sparčiai auganti nauja maisto kultūros erdvė. Maisto vagonėliai – tai ką tik pagaminto gardaus gatvės maisto pasirinkimas. Vadinamieji Food truck suteikia galimybę mėgautis maistu įvairiausiose vietose.

Maisto vagonėlių rinka auga, kaip pigesnė ir labiau prieinama alternatyva versliems žmonėms, kadangi leidžia pasiūlyti aukštos kokybės maistą, nepatiriant didelių sąnaudų, skirtų išlaikyti tradicinės restorano erdvės. Įvertinus mažesnes techninės priežiūros išlaidas, daugelis būsimųjų restoranų savininkų priima sprendimus dėl maisto vagonėlių verslo pradėjimo, kuris šiandien yra laikomas tinkamu pirmuoju žingsniu maisto pramonėje

Maisto vagonėlių kultūra šiandien siūlo labai platų ir spalvingą meniu. Galite rinktis iš savo mėgstamos virtuvės patiekalų arba atrasti dar neragautų skonių, nes pro maisto vagonėlius praeiti tiesiog neįmanoma, ruošiamo maisto aromatas suvilioja akimirksniu. Gardžiausi mėsainiai, dešrainiai, picos ar kitas maistas čia yra ruošiamas iškart, vos jį užsakius. Visada kokybiški ingredientai ir tobulai išreikštas skonis – tai formulė, kuri galioja maisto vagonėlių kulinarijoje.

Kodėl išsivystė maisto vagonėlių kultūra

Maisto vagonėliai jau tampa savaime suprantamu standartu visame pasaulyje. Paprastai jie yra susiję su etniniu gatvės maistu ir siūlo įperkamus, sočius valgius, kuriuos paruošti yra gana paprasta. Taip pat pasikeitė maisto vagonėlių prekybos vietos. Nors jie ir toliau dažniausiai sutinkami šurmuliuojančiuose miesto centruose, jų taip pat atsiranda ir priemiesčių bei kaimo vietovėse.

Nuo 2008-ųjų maisto vagonėliai vis dar yra viena karščiausių tendencijų restoranų versle. Nors jų pradžia gal ir buvo kaip alternatyva tradiciniams restoranams, tačiau vėliau jie tapo vienu patikimiausių maisto bei gėrimų pramonės verslo modelių.

Patarimas kaip pradėti maisto vagonėlio verslą

Maisto vagonėlis turi kelis privalumus lyginant su tradiciniu restoranu. Maisto vagonėliu galima nuvykti ten, kur renkasi klientai, užuot laukus, kol klientai ateis pas jus. Jis reikalauja mažesnių pridėtinių išlaidų ir mažiau aptarnaujančio personalo, taigi savininkai gali sutaupyti lėšų darbo užmokesčiui.

Paradoksalu, tačiau verslo pradžioje maisto vagonėliai vis dar reikalauja didelių pastangų ir sunkaus darbo. Ilgos darbo valandos vis dar yra savaime suprantamos, be to, yra mažesnio aktyvumo sezonai, kai verslas sukasi lėtai. Nepalankūs arba ekstremalūs orai gali paveikti klientus, kurie nenori stovėti gatvėje ir priklausyti nuo oro jėgų gailestingumo.

Besiverčiantys maisto vagonėlių verslu šaltąjį metų laiką neretai skiria atostogoms, tačiau daugelis šių prekybininkų grįžta dirbti į restoranus. Taigi tai nėra verslo šaka, kuria galima verstis be jokių pertraukų. Neretai pasitaiko atvejų, kad maisto vagonėlius pasiryžta įsigyti ir įprastus restoranus turintys verslininkai.

Jei tai jūsų neatbaido, štai ką jums reikia padaryti norint pradėti maisto vagonėlio verslą.

Pasirinkite patrauklų verslo pavadinimą ir sukurkite savo meniu

Pirmiausia- smagiojo dalis: išsirinkite išskirtinį maisto vagonėlio pavadinimą. Kaip ir pasirenkant tradicinio restorano pavadinimą, maisto vagonėlio pavadinimas turi atspindėti jūsų gaminamo maisto temą ir koncepciją.

Net jei jūsų maisto vagonėlis neturi įprastų knygos formos meniu, kaip tradiciniuose restoranuose, pateikite klientams keletą popierinių alternatyvų, kurias jie galėtų pasiimti bei užtikrinkite, kad jūsų meniu būtų  kasdienių specialių pasiūlymų, kad išlaikytumėte klientų susidomėjimą ir poreikį grįžti.

Ar turite pakankamai reikiamų lėšų?

Maisto vagonėlių koncepcija yra žymiai pigesnė nei tradicinio restorano. Tačiau jums vis tiek reikės nemažai santaupų arba gauti finansavimą iš banko, kad šis verslas būtų sėkmingas.

Sėkmė priklauso ir nuo kitų išorinių veiksnių, o vienas jų – žmonių perkamoji galia, kuri šiuo metu yra išaugusi. Norint pradėti maisto vagonėlių verslą, reikia gerokai mažiau investicijų negu norint atidaryti savo restoraną. Parduodamų naudotų vagonėlių kainos prasideda nuo 3 tūkst. eurų.

Mažesnė pradinė investicija tikrai gali suvilioti imtis šios veiklos, be to, maisto vagonėlyje reikia ir mažiau darbo jėgos. Svarbiausia investuoti į maisto kokybę.

Tinkamai tikrinkite atsargų kiekius

Jei ketinate pardavinėti karštą maistą, pvz., picą, bulvytes, mėsainius ar kitus kepamus patiekalus, jums reikės krosnies ar viryklės. Norėdami parduoti iš anksto pagamintus sumuštinius, prieš parduodant reikės šaldančio įrenginio, kur juos laikyti. Maisto vagonėlio įrengimas iš tiesų yra pigesnis nei restorano ar kavinės.

Vienas iš svarbiausių bei pagrindinių uždavinių, užsitikrinkite, kad turite maisto, kuris yra įtrauktas į meniu. Niekas labiau nenuvilia, nei situacija, kai klientas ateina prie jūsų maisto vagonėlio norėdamas nusipirkti reklamuojamo maisto ir būna nemaloniai nustebintas, kaip sužino, kad šiuo metu nėra norimo patiekalo iš meniu. Klientų pasitenkinimas yra lemiantis sėkmę faktorius.

Tvarkingai apskaitykite savo atsargas ir mokėjimus

Naudodami tokią programinę įrangą kaip CompuCash galite užsitikrinti, kad atėjus klientui užsisakyti maisto, jūs turėsite ką jam pasiūlyti. Maisto vagonėlių savininkai turi suteikti klientams įprastas galimybes apmokėti užsakymą – grynaisiais pinigais kortele, ar mokėjimu mobiliuoju telefonu. CompuCash ne tik gali padėti maisto vagonėlių savininkams gauti mokėjimus iš klientų, bet ir greitai atspausdinti kvitus, taip leidžiant savininkams aptarnauti daugiau klientų per trumpesnį laiką.

Reklamuokite savo maisto vagonėlį

Svarbus dalykas, susijęs su maisto vagonėliu, yra tai, kad jis kartu yra ir reklaminis stendas ant ratų. Tačiau tai nereiškia, kad turėtumėte pamiršti savo maisto vagonėlio rinkodarą. Socialinės žiniasklaidos platformos, tokios kaip „Instagram“ ir „Facebook“, puikiai tinka kuriant gerą klientų bazę. Ryte galite patalpinti žinutę, kur jūsų maisto vagonėlis stovės pietų ir vakarienės metu, kad sekėjai ir potencialūs klientai žinotų, kur atvykti, ir aplankytų jus. Visada talpinkite nuotraukas ir atnaujinimus apie savo siūlomą maistą ir specialius pasiūlymus, kad klientai jais susidomėtų.

Maisto vagonėlių kultūra šiuo metu yra karščiausia tendencija ir nėra ženklų, kad ji atslūgtų. Jei kada nors galvojote apie naujos kavinės, restorano ar valgymo įstaigos atidarymą, bet vis abejojote dėl išlaidų –  maisto vagonėlis yra geras pasirinkimas.  Labai tikėtina, kad gatvės maisto populiarumas Lietuvoje ir toliau augs, tačiau ši verslo rūšis bus dar labiau pritaikyta prie klientų poreikių.

Panaudojant mažesnes verslo pradžios išlaidas ir pridėtines išlaidas, maisto vagonėlis vis tiek suteikia galimybę pasiūlyti aukščiausios klasės patiekalus didesnio mokumo klientams, o „CompuCash“ technologija gali pagreitinti užsakymų ir mokėjimų apdorojimą.